|
2. Mire érdemes figyelned
Hogyan válasszunk tuningot és miért...
Ha van egy gyári állapotú szívómotoros autód elég nagy fejtörést okozhat megtalálni a megoldást, hogy miként lehetne egy kis lóerőt még kicsikarni belőle. Együttérzek veled mert voltam már jópárszor ebben a cipőben.
Nézzük át gyorsan mihez tudunk nyúlni - most csak a lényegről beszélünk:
- Tuning levegőszűrő: elhanyagolható teljesítmény növekedés de később még szükségünk lesz rá
- Tuning vezérmű tengelyek: itt kezdődik a beszívott levegő mennyiségének növelése, viszont hengerfejmunka és computer átírás nélkül még ronthatsz is a teljesítményen -célszerű tapasztalt emberkéktől tanácsot kérni
- Kompresszió-viszony növelése: itt már szét kellett szerelni a motort és hasonlóan a tengelyekhez itt is párosulnia kell a hengerfej, computervezérlés állításával. Tud költséges lenni.
- Van a motorépítés de arról majd máshol beszélünk.
- Szerelhetsz turbó szettet vagy kompresszort de az is csak computer átírással fog jól működni.
- Na és van a nitró erről később beszélünk
Itt csak azt akarom neked megmutatni, hogy akármihez nyúlsz a motorban csak akkor lesz erősebb, ha komplett egységként kezeled ( szűrő, vezérműtengely, hengerfej, kipufogó, kompresszió, computer).
Ha a pénztárcát nézzük akkor a fenti módosítás, ha valóban jól van megcsinálva turbó szett nélkül úgy egymillió forint körül kezdődik és ezért kaphatsz motortól függően 40-60 Le-t. Most nem versenyautóról van szó, mert ott lehet akár +100 Le-is de azt milliókban mérik és utcán nem tudod használni.
Ha turbó szettet nézem akkor az ára kb. szintén egymilliónál kezdődik és nem minden típusra lehet kapni.
A várható teljesítmény növekedés gyári autókon kb. 40 és 60Le.
A gyárilag turbófeltöltős autókon
Egyszerubb dolgod van, mert egy computer átírással könnyedén és biztonsággal elérhetsz 30-40Le plusz teljesítmény és ez nem is annyira drága.
Ha viszont ennél is többet akarsz - mert mér ne- akkor már határt szab a turbó mérete, a befecskendezők mérete stb... Megint ott leszel, hogy nagyobb turbó, kipufogó, befecskendező, írható computer, hengerfej, vezérműtengely... Jó sok pénz.
Azzal is szembesülnöm kellet, hogy ha egy autót csúcsra húzok akkor azt vagy azért nem használom hétköznap mert rengeteget fogyaszt vagy azért mert már nem alkalmas városi közlekedésre vagy egyszerűen sajnálom azt, hogy a méregdrága alkatrészek kopnak és nem marad a versenyre. Hú ez már tényleg hülyeség...
Szóval átérzem a problémádat, nem könnyű megtalálni a megfelelő megoldást a tuningra, ráadásul sokan annyira ködössé teszik a témát, hogy nem csoda, ha elmegy a kedved az egésztől.
____________________________________________________________________________________________________
|