Hírek

2015. június 14. - Le Mans-i 24 órás verseny - A Corvette Racing csapat, azaz minden idők legsikeresebb Le Mans-i GT csapata, újra nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen 5 körös előnnyel a második GT PRO autó előtt. 2001 óta ez a 8. Corvette Racing győzelem.

A Le Mans-i 24 órás verseny GTE Pro kategóriájának végeredménye:
1. 64 Corvette Racing - GM GAVIN / MILNER / TAYLOR Chevrolet Corvette C7.R
2. 71 AF Corse RIGON / CALADO / BERETTA Ferrari 458 Italia
3. 51 AF Corse BRUNI / VILANDER / FISICHELLA Ferrari 458 Italia
4. 95 Aston Martin Racing SORENSEN / THIIM / NYGAARD Aston Martin Vantage V8
5. 91 Porsche Team Manthey LIETZ / CHRISTENSEN / BERGMEISTER Porsche 911 RSR

"Never give up! Go Team Corvette!"

2011. június 12. - Le Mans-i 24 órás verseny - A Corvette Racing csapat, azaz minden idők legsikeresebb Le Mans-i GT csapata, újra nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen! 2001 óta ez a 7. Corvette győzelem.
A Corvette nemcsak a GTEPro, hanem a GTEAm kategóriában is győzött, méltóan ünnepelve az első Le Mans-i győzelem 10. és a Chevrolet alapításának 100. évfordulóját.
Nem sokkal a start után a 4. helyről rajtoló #74 Corvette az élre állt és a 17. óráig vezetett, amikor Jan Magnussen ütközött egy Porsche-val és kiesett. Az ekkor a 4. helyen álló #73 Corvette-nek kellett utolérni az így élre került Ferrari-t és Porsche-t, ami 4 óra alatt sikerült is. Mind a 3 Corvette technikai problémák nélkül versenyzett végig (az összes GT autó közül a C6.R van legközelebb a gyári autóhoz).

A korábbi Porsche pilóta (többszörös FIA GT, Porsche kupa győztes), most Corvette Racing-es (#74) Richard Westbrook nyilatkozata verseny közben, miután megkérdezték, hogy érzi magát a Corvette volánja mögött: "Soha nem cserélném vissza a Corvette-et semmi másra"

A Le Mans-i 24 órás verseny GTE Pro kategóriájának végeredménye:
1. 73 Beretta/Milner/Garcia, Corvette C6.R
2. 51 Fisichella/Bruni/Vilander, Ferrari F458 Italia
3. 56 Priaulx/Muller/Hand, BMW M3 GT
4. 77 Lieb/Lietz/Henzler, Porsche 997 GT3 RSR
5. 76 Narac/Pilet/Armindo, Porsche 997 GT3 RSR

Doug Fehan: "Never give up! Go Team Corvette!"

2009. június 14. - Le Mans-i 24 órás verseny - A Corvette C6.R csapat, azaz a Le Mans-i GT király, minden idők legsikeresebb ALMS GT csapata, búcsúzó futamán újra nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen! 2000 óta 10 Le Mans-i verseny és 6 győzelem, sorozatban 8 bajnoki cím az ALMS szériában. Szép Munka!
A GT1 osztályban diadalmaskodó gyári Corvette Racing autó (#63 - Jan Magnussen, Johnny O’Connell és Antonio Garcia) 342 kört teljesített, míg a második Alphand Aventures C6.R (#73) 336 kört megtéve lett második a GT1 osztályban. A másik gyári C6.R (#64 - Oliver Gavin, Olivier Beretta és Marcel Fassler) 311 kör után kiesett az első helyről.
A gyári Corvette csapat 2010-ben már a global GT osztályban indul, ami a jelenlegi GT2 osztály előírásian alapul majd...

2007. október 29. - 2008 áprilisától lesz elérhető a Pratt & Miller Engineering által fejlesztett Corvette C6RS limitált számban. Az új szuper Corvette-et 2007. október 29-én mutattak be a nagyközönségnek, amit a töbszörös Le Mans-i 24 órás győztes C6.R inspirált. Ennek ellenére az autó természetesen a mindennapokban is használható, minden luxussal fleszerelt, akárcsak a Bowling Green-i gyárból kigurult társai.
Néhány lényeges techinkai parméter a rengeteg módosításból. A motor a Katech Performance 8.2 literes aluminium erőforrása ami 600 lóerőt (5800) és 813 Nm (4600) nyomatékor produkál. Minden karoszériaelemet szénszálasra cseréltek a C6.R karosszériaelemeinek formáját követve a súlycsökkentés és az aerodinamikai tényezők javításának érdekében. Az autó 4 cm-el szélesebb és 4 cm-el alacsonyabb lett mint a gyári Z06-os.
A kerekeket és a fékeket is cserélték, elöl 18x11”, hátul 19x13.6” BBS felinket kapott ez a 'Vette Michelin Pilot Sport gumikkal (295/30 elöl, 345/30 hátul). A C6RS Brembo mono-block Grand Tourismo fékcsomagot kapott, elöl 6 (14" tárcsa) hátul 4 dugattyús (13,5" tárcsa) féknyergekkel. A váltót a hatsebességes T-56-ra cserélték.

2006. június 18. - Le Mans-i 24 órás verseny - A Corvette, azaz a Le Mans-i GT király ismét nyert a 24 órás Le Mans-i versenyen, megelőzve az egyetlen számottevő riválisát, az Aston Martin Racing autóját! A GT1 osztályban diadalmaskodó C6-R (#64 - Oliver Gavin, O. Beretta és J. Magnussen) - 355 kört (abszolút 4-dik hely!), míg a hetedik helyen végzett Corvette Racing autó (#63 - Ron Fellows, Johnny O’Connell és M. Papis) 327 kört (abszolút 12-dik hely) teljesített.
A harmadik Corvette, az Alphand Aventures C5.R-je (#72) a harmadik helyen végzett a GT1 osztályban 346 kört megtéve (abszolút 7-dik hely), ahol a második az Aston Martin Racing egyik DBR9-e lett (350 kör).
Tulajdonképpen csak az Aston Martin-ok és Corvette-ek versenyéről szólt a GT1 osztály, a többiek ismét nem tudtak beleszólni a versenybe. Háromból három Corvette ért a célba, és egyetlen LMP2-es autó sem tudta maga mögé utasítani az első helyen végzett C6-R-t, sőt, majdnem felkerült a dobogóra is a prototípusok közé.
Szép munka, köszönjük!

2006. február 28. - A C6.R-t választották az év autjának Észak-Amerikában (dailysportscar.com) - Ez az online magazin foglalkozik a legmélyebben napjaink sprotautóival és GT autóival az egész világon. A Corvette C6.R olyan márkákat előzött meg mint az Audi, Aston Martin, Maserati és Ferrari. A magazin ezt írta: "A két sárga rakéta egész évben uralva a GT1 osztályt győzött. Megnyerték az ALMS-t és a Le Mans-i 24 órást elsőre, mi mást lehetne még elvárni?"
A Corvette Racing csapat a 10 futamos ALMS szezonnyitó versenyén, az 54-dik Mobil 1 Sebring-i 12 óráson (március 15-18.) mutatja be a két új C6.R-t. Tavaly a csapat 10 győzelmet szerzett meg a 11 versenyen beleértve a negyedik első-második helyezést a Le Mans-i 24 óráson. Megnyerték az ALMS GT1 gyári bajnokságot ötödször, ahogy az utóbbi öt évben megszakítás nélkül, és a csapat és pilóták versenyét is.
A Corvette C6.R alkatrészei és technológiai megoldásai az utcai változatban is megtalálhatóak (Z06). Például a fix fényszórók, központi légbeömlő és a jövőbemutató sík karosszéria növelve a teljesítményt. Ugyanígy a 7 literes LS7 small-block V-8 motor, szénszálas karosszéria és aerodynamikai elemek is öröklődnek a C6.R-ből.

2005. június 19. - Le Mans-i 24 órás verseny - Az új C6-R-ek ott folytatják, ahol a C5-R-ek befejezték, a Corvette-ek ismét nyertek Le Mans-ban, az ALMS talán legjelentősebb versenyén! A GT1 osztályban az első 'Vette (#64 - Oliver Gavin, O. Beretta és J. Magnussen) - 349 kört (abszolút 5-dik hely!) míg a második (#63 - Ron Fellows, Johnny O’Connell és M. Papis) 347 kört (abszolút 6-dik hely) teljesített, a harmadik GT1 autó az egyik Aston Martin DBR9 lett (333 kör).
Tulajdonképpen csak az Aston Martin-ok és Corvette-ek versenyéről szólt a GT1 osztály, a többiek (pl. Ferrari) nem tudtak beleszólni a versenybe. Szóval ismét kettőből kettő Corvette ért a célba az első két helyen, akárcsak a Road Atalanta-i és Mid Ohio-i versenyen...

2004. június 13. - Le Mans-i 24 órás verseny - A C5-R-ek ismét nyertek Le Mans-ban! Az első 'Vette (#64 - Oliver Gavin, O. Beretta és J. Magnussen) - 345 kört (abszolút 6-dik hely!) míg a második (#63 - Ron Fellows, Johnny O’Connell és M. Papis) 334 kört (abszolút 8-dik hely) teljesített, a harmadik GTS autó az egyik Ferrari 550 Maranello lett (329 kör).
Több probléma is adódott a verseny során, mindjárt az elején a #63-as Corvette eleje összetört, majd később még defektet is kapott, míg a versenyben majdnem végig vezető #64-es Corvette-et ismét kilökte egy LMP1-es, most egy Audi, így azt is sokáig kellett szerbizelni. De így is kettőből kettő Corvette ért a célba, az első két helyen, ami elég meggyőző fölény, főleg azután, hogy a Sebring-i 12 órást is Corvette nyerte...

2005 C601 January 2004. - 2005 Chevrolet Corvette C6 - Eljött a várva várt pillanat, a GM közzétette a Detroit-i Észak-Amerikai Nemzetközi Autoshow-n bemutatásra kerülő C6 képeit és adatait, aminek 2004 harmadik negyedévében kezdik meg a gyártását Bowling Green-ben ( a convertible-t is bemutatják még tavasszal és összel már azt is gyártják).
A Corvette főmérnöke Dave Hill szerint nemcsak a C5-öst szerették volna lecserélni, hanem egy 21. századi újgenerációs sportautót alkottak, megőrizve az autó tradícióit is.
2005 C6A teljesen új 6 literes V8-as motor (LS2) amit az LS1-re és LS6-ra alapoztak 400 lóerős 6000-es fordulatnál és 542 Nm nyomatékkal rendelkezik mikor a motor 4400-at fordul percenként. Az erősebb változat a Z06 vagy Z07 több mint 500 lóerős lesz és 2006-ra tervezik piacra dobni.
A Corvette mérnökei szerint az autó sokkal kezelhetőbb és gyorsabb lett. Teljesen új futoművet kapot (szinte minden alkatrész új a C5-höz képest), alap a "Magnetic Selective Ride Control" és lehet kérni Z51 Performance csomagot is a C5-R-éhez hasonló futóművel. Új a váltó ( a kézi és az automata is), a 6000 köbcentis motor (még mindig nyomórudas), amit már most a világ legjobb motorjának tartanak a szakemberek. A végsebessége hivatalosan 290 km/h az elöl 18 hátul 19 colos felnikkel és teljesen új fejlesztésű GoddYear gumikkal (The Extended Mobility Tires (EMT)) felszerelt 'Vette-nek.
2005 C6Ennek az autónak a külsőjét Tom Peters vezetésével tervezték. A C6 kisebb lett (rövidebb) de a tengelytáv megnőtt. Rengeteg időt töltöttek a bukólámpa megtartása vagy lecserélésének megvitatásával, de sajnos 1962 után ismét "hagyományos" lámpa díszeleg az autó elején. Azt is beismerték, hogy a legtöbbet az autó hátuljával foglalkoztak a tervezők, mivel ezt a részt látja a legtöbbet a többi autós :), és szerintem ez a legtökéletesebb is (kerek lámpák és kipufogóvégek!). Ezenkívűl nagyon sok C3-as vonást is felfedezhetünk az autón, ami nem volt rossz húzás, és persze mint mindig új az embléma is. Rengeteg plusz dolog van még, kétoldalas HUD, Bose CD-mp3, új távirányítás indítógombbal és most először fűthető ülések stb. Szóval kezdődik egy újabb legendás Corvette generáció történet, Go 'Vette!

19532003. június 30. - 50 éves a Corvette - 50 éves egy álomautó, a világ sportkocsi rajongóinak álma, egy ország ikonja egy vitathatalanul nagymúltú sportautó a Chevrolet Corvette vagy ahogy mindenki hívja a 'Vette. 1953 június 30-án gördült le az első fehér kétüléses sportkabrió a futószalagról és a mai napig megőrizte azt, amiért mindenki megszerette. Erős V8-as motor, klasszikus kétüléses forma, versenypályára való futómű, rengeteg technikai újdonság és egyedi megoldás megfizethető áron, de lépést tartva bármelyik elérhetetlen árú más sportautóval. Aki már vezette, ült benne vagy csak látta, biztos maradandó élménnyel lett gazdagabb és nem csalódott.
200350 év nagy idő... Ezalatt sok autó eltünt a piacról különböző okok miatt, de a Corvette fennmaradt, és megőrizte azt, amit ettől az autótól mindenki elvár. Reméljük, amíg szükség lesz négykerekűekre és lesznek igazi sportautók, addig 'Vette is lesz...
Boldog 50-dik születésnapot Corvette!!! CORVETTE FOREVER

2003. június 15. - Le Mans-i 24 órás verseny - A C5-R-ek ismét bizonyítottak Le Mans-ban. Bár most kivételesen a győzelem nem sikerült, de a második (#50 - Oliver Gavin, Kelly Collins és Andy Pilgrim - 326 kör, 11-dik hely) és harmadik (#53 - Ron Fellows, Johnny O’Connell és Franck Freon - 326 kör, 12-dik hely) helyen fej-fej mellett ért be a két Vette, az első az egyik Ferrari 550 Maranello lett (336 kör).
Az 50-dik évforduló alkalmából az egyik Corvette az 50-es, a másik pedig az 53-as rajtszámot kapta, és a felvezető autó is Corvette volt. Több probléma is adódott a verseny során a nagy hőség miatt (váltó, stb.), sőt a #16 Dome Judd prototipus még ki is pördítette az egyik Vette-et mikor az megelőzte, de így is kettőből kettő Corvette ért a célba, míg három Ferrari-ból csak egy...

2003. március 15. - Sebring-i 12 órás verseny - A C5-R-ek ismét bizonyítottak a floridai Sebring-ben. Az ALMS széria GTS osztályában szokás szerint a Corvette végzett az élen: R. Fellows, J. O'connell és F. Freon pilóták mindenkit maguk mögé utasítottak. Már az időmérő adzés is jól alakult, Oliver Gavin vezetésével a 4-es számú Vette megdöntötte a 2000-ben Fellows által felállított pályarekordot: Gavin*/ Collins/ Pilgrim, #4 Corvette C5-R 1:59.024 111.910. Persze a másik Vette-é volt a második legjobb idő: Fellows/ O'Connell*/ Freon, #3 Corvette C5-R 1:59.458 111.504. Egyébként a versenyen még ott voltak Dodge Viper-ek, Ferrari 550-ek, Saleen SR7-esek stb., de a Corvette úgy látszik kialakított magának egy másik kategóriát a GTS osztályon belül...

2002. december 12. - 2003 Chevrolet White Shark Corvette - A General Motors mostanában előtérbe helyezi az egyre nagyobb méretű V8-asokkal felszerelt Corvette-ek építését. Az egyik bizonyíték erre a 2002-es SEMA show-n bemutatott speciális spoilerekkel és belsővel épített White Shark Vette.
A motor 6,6 literes (402 ci) kétszelepes OHV 90 fokos V8-as (LS1). A legnagyobb teljesítménye 512 lóerő 5500-as fordulatszámnál, a legnagyobb nyomatéka pedig 709 Nm 4700-as fordulaton. A hátsókerék meghajtású autó négysebességes automata váltó segítségével próbál az "úton maradni".

2002. augusztus 25. - Lingenfelter Wide Body C5 - A Lingenfelter műhelyben ismét készült egy erőgép 427 cubic inches (7 liter) motorral. Az autó egy twin turbo készletet kapott, így 725 lóerős, 2,97 másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez a végsebessége pedig 240 mph!
Egyébként a Lingenfelter Performance Engineering a régi Sledgehammer Corvette sebességi rekordját szeretné túlszárnyalni (254,7 mph), hamarosan olyan Vette-et szeretnének építeni, ami túlszárnyalja majd a 255 mph-ás sebességet is.

2002. június 16. - Le Mans-i 24 órás verseny - A C5-R-ek tavaly után ismét bizonyítottak Le Mans-ban. A LM-GTS osztályban a két Corvette végzett az élen: a 63-as R. Fellows, J. O'connell és O. Gavin pilótákkal több LM-900-as autót is megelőzve az abszolút verseny 11-dik helyét szerezte meg 04:00,293-as idejével, míg a 64-es (F. Freon, A. Pilgrim, K. Collins) Corvette Racing Gary Pratt csapat az abszolút 13-dik helyet szerezte meg 04:01,980-as idővel.

2002. június 03. - 2004 Chevrolet Corvette C6 - Ismét új tervek merültek fel a C6 körül, amit 2004 tavaszán tervez bemutatni a GM. Az 5,7 lietres V8-as motor amit az LS1-re és LS6-ra alapoznak kb. 400 lóerős lesz. Az erősebb változat a Z06 vagy Z07 kb. 425 lóerős lesz és 2006-ra tervezik piacra dobni. Az autó egy úgynevezet "Diplacement on Demand" rendszerrel lesz felszerelve, melynek segítségével 2-4 hengert le lehet majd állítani a kisebb fogyasztás ill. teljesítmény eléréséhez. A Corvette sokkal kezelhetőbb és gyorsabb lesz valamint új futoművet is kap.
Ennek az autónak a külsőjét Tom Peters tervezte, így a C6 kisebbnek látszik mint a C5 bár ugyanakkora. Ez a forma már most rengeteg ellenvéleményt váltot ki, úgyhogy valószínűleg még változni fog, az előző verzió is visszatérhet vagy egy teljesen új terv is születhet, kb. 2003 tavaszáig tervezés alatt van az autó formája.

2002. május 12. - LPE 427 CID Twin Turbo C5 Corvette - A Lingenfelter Performance Engineering megint készített egy új Corvette-et mindenki örömére. Az autó egy twin turbo, 725 lóerős, 7 literes aluminium motorral van felszerelve, amit egy automata váltó visz át a hátsó kerekekre. A 100 mph eléréséhez kb. 7, míg a 140 mph eléréshez kb 10 másodpercre van szüksége. A C5-ös ilyen átalakítása kb. 50.000 dollárba kerül John Lingenfelter műhelyében 2 év vagy 24.000 mérföld garanciával.

2002. március 16. - A Corvette győzőtt a 12 órás Sebring-i versenyen. Ron Fellows, Johnny O'Connell, és Oliver Gavin gyorsabb volt, mint a Saleen-ek, Ferrari-k, és Viper-ek így megnyerte az 50-dik legnagyobb észak-amerikai versenyt.
A C5-R már első lett a GTS osztályban, a Le Mans-i és a Petite Le Mans-i versenysorozaton is, és most már Sebring-ben is ő a címvédő. C5-R körideje 1:59.699 volt, amit egyik versenytársa sem tudod elérni, a legközelebb a Viper került 2:01.476 idejével.
Legközelebb május 5-én Le Mans-ban egy egész napos tesztelésen vesz részt a Corvette a júniusi Le Mans-i versenyre való felkészülés jegyében.

2001. november 08. - 2004 Chevrolet Corvette - Közeledik az Corvette születésének ötvenedik évfordulója (2003)! A GM az évfordulóra kiadott Corvettek mellett egy másik nagy dobásra is készül, 2004-ben a C6 bemutatására.
A terv kódneve GMX 245, egyenlőre csak annyit, hogy az alaptípus 370-390 lóerős lesz, elöl 265/40 ZR17-es, hátul 295/35 ZR18-as papucsokkal lesz felszerelve, és rengetek technikai újítás lesz benne (mp3-as lejátszó, éjjelátó-rendszer stb.).

2001. október 30. - Lingenfelter Z06.5 - John Lingenfelter műhelyében megint készült egy új Corvette. A motor maradt 5,7 literes, de társult hozzá egy twin turbo készlet, így 550 lóerőt teljesít a gép.
Lingenfelter két év vagy 24.000 mérföld garanciát vállal az autóra, de állítása szerint erre semmi szükség nem lesz.

2001. október 06. - Szombat éjjel a 4-es számú GM Goodwrench Corvette C5-R (pilóták: Andy Pilgrim, Kelly Collins és Franck Freon) hatodszor győzött az AMLS (American Le Mans Series) Road Atlantai versenyén. Az eddig ötször győztes 3-as számú Corvette (pilóták: Ron Fellows, Johnny O'Connell és Scott Pruett) elektronikai problémák miat feladni kényszerült a versenyt.
A Corvette így az élen végzett a GTS osztályban a Saleen (2 győzelem) és a Dymler Chrysler (0 győzelem) előtt, mivel nyolcból 6 versenyen diadalmaskodott.

2001. október - Rogen Vinci Hi-Performance: Big-block Z06 - Vannak akik azt hiszik itt Európában, hogy kemény és gyors autójuk van. Javasolnám nekik, hogy próbáljanak ki egy ilyen Z06-ost, nem hiszem, hogy utána annyira büszkék lennének az "autójukra".
Ez a Corvette egy iker nitro készlettel van felszerelve, ami azt jelenti, hogy az 500 lóerőhöz hozzáadunk 2x200-at, így lesz 900 lóerő a teljesítmény. Egy mérföldes távon 140 mph-ig gyorsul az autó, 9 másodperc alatt.

2001. augusztus - A Z06 továbbfejlesztett változatán dolgoznak a GM-nél, Z07 néven már el is készült a tesztautó, ami sokkal erősebb lesz
elődjénél.










MTI 7.0 L-es motor, 620 lóerő, nitro-val közel 800 lóerő...





2001 június 17. - A Corvette megszerezte az első és második helyet a GTS osztályban a Le Mans-i 24 órás versenyen, Franciaországban.
A GM Corvette csapat két autót indított: a 63-as rajtszámú GM Goodwrench Corvette C5-R (pilóták: Ron Fellows, Johnny O'Connell és Scott Pruett) nyerte a GTS osztály versenyét, a 64-es rajtszámú Goodwrench Corvette C5-R (pilóták: Andy Pilgrim, Kelly Collins és Franck Freon) a második helyen végzett. Ez a győzelem megerősítette azt, hogy a Corvette még mindig az egyik legjobb klasszikus sportautó napjainkban.

Vissza