1. Miként tudod kihasználni az autódba,
motorodba szunnyadó erőt?

Neked lóerő kell és nem a rizsa.


Tudom, ezen dolgozom... csak tegyük már helyre a tuning gyertyát meg a tuning kipufogóvéget…
Elmondom neked, honnan közelítsd meg a teljesítménynövelés témáját.

Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan tudjátok, hogyan működik a MOTOR.
Azt is tudom, hogy igen érdekes felismerésekhez vezethet, ha néhány mondat erejéig beszélünk róla, egy másik nézőpontból, így aki nem ismeri az most kaphat egy pici alapot hozzá.

Hidd el hasznos lesz: Az utakon szaladgáló autókban úgynevezett belsőégésű motorok dolgoznak.
Ezek úgy működnek hogy a benzin vagy gázolaj elégetéséből felszabaduló hőenergiát átalakítják mozgási energiává, ezáltal képesek hajtani az autót.

Hogyan csinálják mindezt? A turbó nélküli motorok a dugattyú lefelé mozgása közben beszívnak bizonyos mennyiségű levegő-üzemanyag keveréket, utána ezt összesűrítik, és a gyertya szikrája a megfelelő időpontban ezt meggyújtja.
A hengerben a dugattyú fölött elég az üzemanyag- ami nagyon magas hőmérséklettel jár. A hőmérséklet növekedés hatására a gázok térfogata megnő és a mi elégett üzemanyagunk is szeretne terjeszkedni.
A terjeszkedésnek csak egy lehetséges módja van - ha lenyomja a dugattyút. A dugattyú lenyomását a hajtókar és a főtengely pedig forgó mozgássá alakítja, innen már ismerjük a történetet...

Mi ebben a történetben a lényeg? Hát az elégett üzemanyag terjeszkedési energiája.
Minél nagyobb annál nagyobb erővel nyomja lefelé a dugattyút... ebből lesz nekünk az áhított nyomatékunk.
És ezt hagyja ki az emberek 90 százaléka amikor "tuningol"

Ebből azt kell észrevenned, hogy minél több üzemanyagot égetünk el annál több terjeszkedni akaró gázunk lesz és annál több nyomatékunk.
Az égéshez viszont oxigénre van szükség amit a levegőből szerzünk.

A normál motor meghatározott mennyiségű levegőt képes beszívni így korlátozva van az elégethető üzemanyag mennyisége.

Gondoltál már arra, hogy hiába teszel "tuningperformanceracing" gyertyát vagy "titániumpolírozottrozsdamentes" kipufogót attól még nem lesz több üzemanyagod a hengerben amit elégethetsz, mert a befecskendező rendszered csak annyit ad, amennyit a gyár beprogramozott neki.
Ez elgondolkodtat igaz?

Gondolatmenetünk végén láthatod, hogy első feladatod megoldani azt, hogy a hengerekbe minél több oxigén kerüljön azért mert a több oxigénnel több üzemanyagot tudsz elégetni.

A látványos oxigéntöbbletet elérheted úgy, hogy turbófeltöltőt használsz ami a légkörinél magasabb nyomással préseli be a levegőt a hengerekbe.
Ugyanezt csinálja a kompresszor más néven supercharger és a nitróbefecskendezés.

Kattints ide és folytasd a 2. résszel!

(Extrém teljesítmény gyári autókra szabva cikk fejezete.)


____________________________________________________________________________________________________

Lóerőre szomjazom! Hírlevél

Hírlevelünkben hónapról hónapra a nitróval, a tuninggal, teljesítmény növeléssel kapcsolatos érdekes hírekről, eseményekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem jelentkeztél volna, kérlek kattints ide és jelentkezz most!


>
nitrosystem.hu
"ahol csak a teljesítmény számít..."