KÉRDÉSEK és VÁLASZOK
A nitróról


1. KÉRDÉS :Hogyan működik a Nitro?
VÁLASZ:
Három fontos dolog van.

Először is a nitro-oxid 2 rész nitrogénből és egy rész oxigénből (36%-os súlyarány) áll. Amikor a nitro-oxidot kb. 572 Farenheitre (300 Celsius) hevítik (sűrítő lökettel), akkor lebomlik és extra oxigén szabadul fel. Azonban, nem csak ez az oxigén hozza létre a plusz erőt, hanem az oxigénnek az a képessége is, hogy több üzemanyagot tud elégetni. Azáltal, hogy több üzemanyagot égetünk el, nagyobb hengernyomás jön létre, innen származik a többlet erő nagy része.

Másodszor, amikor a nyomás alatt tartott nitro-oxidot befecskendezzük a motorba, folyadékból gázzá alakul (felforr). Ez a forrási hatás lecsökkenti a nitro hőmérsékletét mínusz 0,127 F-re (17,91 Celsius). Ennek a "hűtő hatásnak" az eredményeként jelentősen lecsökken a beömlő üzemanyag hőmérséklete, kb. 60-75F-el (15,5-23,8 Celsius). Ez szintén segít a plusz erő létrehozásában.

Harmadszor: a nitrogén, amely szintén felszabadult a sűrítő löket hatására, fontos szerepet játszik. A nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amellyel elősegíti az égési folyamat kontrollálását.

2. KÉRDÉS: Miért Nitro-t?
VÁLASZ:
A Nitro-oxid befecskendezés sok szempont miatt nagyon népszerűvé vált a mai világban azok számára, akik teljesítménynövekedéssel foglalkoznak

1.  A nitro elköltött forintonként nagyobb teljesítményhez juttat, mint bármely más teljesítmény-átalakítás.
2.  A nitro beszerelését viszonylag könnyű végrehajtani.
3.  Mivel a nitrot csak akkor használjuk, ha szükség van rá, megvan az az előnye, hogy az autó mindig vezethető, és normál benzint fogyaszt, amikor nincs "bekapcsolva".
4.  Gyakorlatilag bármilyen erőigényhez beszerezhetők rendszerek a 25 lóerőtől az 500 fölötti extra lóerőig.
5.  Az egyike annak a néhány teljesítménynövelő lehetőségnek, amelyeket be lehet szerezni a mai számítógép-vezérlésű, üzemanyag-befecskendezős gépekhez.v
6.  A rendszereket könnyen el lehet távolítani vagy át lehet helyezni másik járműbe.

3. KÉRDÉS: Befolyásolni fogja a Nitro a motor megbízhatóságát?
VÁLASZ:
Erre válasz a megfelelő lóerő megválasztása az adott alkalmazás számára. Az a készlet, amelyik a megfelelő gyári kalibrálást használja általában nem növeli az elhasználódást. Ahogy a hengerben kiengedett energia növekszik, úgy növekszik azoknak a különböző tartozékoknak a leterhelése is, amelyek ezeket kezelik. Ha a terhelés-növekedés túlhaladja annak az alkatrésznek a kapacitását, amelyik kezeli azt, akkor bekövetkezik a fokozottabb elhasználódás. A Nitro-system rendszereket nagyfokú igénybevételre tervezték, használatuk csakis teljesen nyitott fojtószeleppel történik. A Nitro borzasztóan előnyös, mert nem használod mindig, csak akkor, amikor akarod.

Minden NITRO-SYSTEM készletet maximális teherbírásúra terveztek úgy, hogy ugyanakkor megbízhatóak is az adott alkalmazásoknál.

4. KÉRDÉS: Hozzá lehet egyszerűen csak szerelni a nitrosystem készletet egy gyári motorhoz?
VÁLASZ:
Igen, mert a NITRO-SYSTEM rendszer gyakorlatilag minden gyári motorhoz gyárt rendszereket. A lényeg, hogy a megfelelő készletet válasszuk ki az adott alkalmazáshoz, például: a 4 hengeres motorokhoz általában hozzáadható további 40-60 lóerő, a 6 hengeresek általában nagyszerűen működnek 75-100 plusz lóerővel, a kis hengerblokkos V8-asok (302/350/400) általában elbírnak plusz 140 lóerőt, a nagy hengerblokkos V8-asok (427/454) elbírhatnak plusz 125-200 lóerőt is. Ezek az ér-ékek maximálisan megbízhatók a legtöbb öntött dugattyús és öntött főtengelyű gyári motor esetében, ahol minimális vagy semennyi motorátalakítás nem történt.

5. KÉRDÉS: Hogyan működik a nitro?
VÁLASZ:
A Dinitrogén-oxid két rész nitrogénből és egy rész oxigénből (36%-os súlyarány) áll plusz egyéb adalékanyagokból. A motorban végbemenő égési folyamat során, nagyjából 572 Fahrenheitnél (300 Celsius) a nitro lebomlik, és oxigén szabadul fel. Ez a többlet-oxigén többletenergiát hoz létre azáltal, hogy lehetővé teszi, hogy több üzemanyag égjen el. A nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amellyel elősegíti az égési folyamat kontrollálását. A nitronak komoly "közbenső hűtési" hatása is van, mivel 60-75 Farenheittel (15,5-23,8 Celsius) csökkenti a beömlő üzemanyag hőmérsékletét.

6. KÉRDÉS: Mekkora teljesítménynövekedést várhatok egy nitrosystem rendszertől a gyorsulásban?
VÁLASZ:
Sok alkalmazás esetében a várható növekedés negyed mérföldenként 1-3 teljes másodperc és 10-15 mérföld(16-24 km/h). A végső eredményt befolyásolja a motor mérete, az abroncsok, a befecskendezés, a sebesség fokozatok, stb.

7. KÉRDÉS: Meddig tart ki egy palack?
VÁLASZ:
Ez nagyban függ a felhasznált nitro-készlettől és a befecskendezéstől. Például: a 125 lóerős készlet a normál 4 kg kapacitású palackkal általában 7-10 teljes negyed-mérföldnyi menetet tesz lehetővé.

A 250 lóerős szinteken 3-5 teljes negyedmérföldnyi menet várható. Ha a nitrot csak 2. és 3. sebességben használjuk, a menetek száma több lesz. A 2000 ccm hengerűrtartalmú motorokra szerelt nitrórendszer általában 20-30 gyorsítási menetet enged.

8. KÉRDÉS: Mennyi ideig tarthatom lenyomva a nitro-gombot?
VÁLASZ:
Lenyomva lehet tartani a gombot addig, amíg a palack ki nem ürül. Azonban egyszerre a 15 vagy kevesebb másodpercnyi folyamatos nyomva tartás ajánlott.

9. KÉRDÉS: Mikor a legmegfelelőbb a nitrot használni?
VÁLASZ:
Csakis akkor, amikor a fojtószelep teljesen nyitott (hacsak nem használunk progresszív kapcsolót vagy Nitro-computert). A borzasztóan megnövekedett forgató-nyomaték miatt a legjobb eredmény - a hajtó tapadásától függően - általában korai aktiváláskor lesz. A nitro 2500 fordulatszám felett is biztonságosan használható teljes gáz alkalmazásakor.

10. KÉRDÉS: Gyúlékony a nitro?
VÁLASZ:
Nem.

Maga a nitro nem gyúlékony.

Azonban a nitroban jelen lévő oxigén miatt az üzemanyag elégése gyorsabban megy végbe.

11. KÉRDÉS: Okoz robbanást a nitro?
VÁLASZ:
Közvetlenül nem.

A robbanás annak a következménye, hogy túl kevés üzemanyag van jelen az égéskor (híg), vagy an-nak, hogy az oktánszám túl alacsony. A túl korai gyújtás is okoz detonációt. Mindent összevéve, a gyári motorokhoz gyártott készleteink megfelelően fognak működni prémium üzemanyaggal (szuper benzin). A versenyalkalmazásoknál, ahol nagyobb nyomásarányok használatosak, melyek nagyobb hengernyomáshoz vezetnek, nagyobb oktánszámú üzemanyagot kell használni, valamint nagyobb gyújtáskésleltetést. Ezért nagyon fontos, hogy szakembereink beállítsák a nitrosystem rendszeredet autódhoz.

12. KÉRDÉS: Hol lehet a palackot újratölteni?
VÁLASZ:
A NITROSYSTEM-nél

13. KÉRDÉS: Növeli a nitro a hengernyomást és a hőmérsékletet?
VÁLASZ:
Igen. Éppen annak a képességének köszönhetően képes annyi energiát létrehozni, hogy több üzemanyagot képes elégetni.

14. KÉRDÉS: Van előnye annak, ha a nitrot turbó vagy supercharger alkalmazással használjuk?
VÁLASZ:
Hogyne! A turbó alkalmazásnál a turbókésés teljesen kiiktatható a nitrosystem-rendszer hozzáadásával. Továbbá a turbó és a supercharger is sűríti a bejövő levegőt, ami által az felmelegedik. A nitro befecskendezésével létrejövő nagyfokú közbenső hűtőhatás 75 Farenheittel (23,88 Celsius) vagy többel csökkenti a beömlő üzemanyag hőmérsékletét.

15. KÉRDÉS: Milyen hatással lesz a nitro az olyan motorra, amelyben már sok kilométer van?
VÁLASZ:
Ez nagymértékben függ a motoralkatrészek állapotától. Ha olyan motoron hajtunk végre teljesítménynövelő átalakításokat, amely lehasznált vagy rosszul tuningolt, annak káros következményei lesznek. Azonban egy jó állapotú motor, amelyiknél megfelelő a gyűrű és a hengerfejtömítés, mindenfajta abnormális elhasználódás nélkül fogja tudni használni a nitrot.

16. KÉRDÉS: Befolyással lesz a nitro-system használata a katalizátoros átalakítóra?
VÁLASZ:
Nem.

A kipufogóban jelenlévő oxigén növekedése valójában növelheti az átalakító hatékonyságát. Mivel a nitro használata általában 10-20 másodperces folyamatos használtra van lekorlátozva, általában nincsenek észlelhető hatások. A hőfokok általában jóval az elfogadható normákon belül vannak.

17. KÉRDÉS: Ugyanakkora lesz a teljesítmény-növekedés százaléka egy nagymértékben átalakított motor esetében, mint egy gyári motor esetében, amikor ugyanazt a NITRO-SYSTEM készletet és befecskendezést használják?
VÁLASZ:
Nem igazán. A legtöbb esetben a növekedés százaléka nagyobb a gyári motor esetében, mivel az nem annyira hatékony a normál (nem nitrós) üzemmódban, mint az átalakított motor. Azonban mivel a nitro-system megnöveli bármely motor teljesítményét, az összteljesítmény sokkal nagyobb lesz az átalakított motor esetében.

18. KÉRDÉS: A nagynyomású motorok is tudják használni a nitrot?
VÁLASZ:
Hogyne. A nagy vagy alacsony nyomásarányok is megfelelően működnek a nitro-oxiddal, feltéve, hogy fenntartjuk a nitro és az üzemanyag sűrűségének megfelelő arányát. A NOS-készleteket a viszonylag alacsony nyomású gyári motoroktól egészen a professzionálisan átalakított motorokig használni lehet, melyek gyakran meghaladják a 15:1 arányt. Általában minél magasabb a nyomásarány, annál nagyobb gyújtáskésleltetés, és annál magasabb oktánszámú üzemanyag szükséges. Részletesebb információért hívd valamelyik szakemberünket.

19. KÉRDÉS: A közúti nitro alkalmazásokhoz lehet használni benzinkútnál vásárolható üzemanyagot?
VÁLASZ:
Nitrosystem nitrórendszert a benzinkútnál vásárolható üzemanyagokhoz terveztük. 98-as vagy 100-as üzemanyagot kell használni.

20. KÉRDÉS: Alkalmazható a Nitro-system készlet az EFI-autók későbbi modelljeihez is?
VÁLASZ:
Igen.

21. KÉRDÉS: Melyik típusú nitro-rendszer jobb: a tárcsás (plate) befecskendezős rendszer vagy a közvetlen nyílású (direct port) befecskendező rendszer?
VÁLASZ:
A tárcsás rendszer előnye a könnyű beépítés és eltávolítás, a könnyű átszerelhetőség más járműbe, a befecskendezési kombinációk váltásának gyors lehetősége, és legtöbb esetben nyújtja azt az összes extra lóerőt, amire valaha is szükséged lehet (75-350-nel több LE). Bizonyos esetekben, mint a soros (in-line) típusú motoroknál, amelynek hosszú forgattyúsrésze van, a közvetlen nyílású rendszer tanácsolható a maximális elosztáshoz. Ahol pedig több mint 350 Le-re van szükség, a közvetlen nyílásos Fogger rendszerünk nyújtani fogja a csúcsot elosztásban és energiában is (egészen 500+ LE-ig). A közvetlen nyílásos befecskendezés szintén kívánatos, amikor a rendszer az elosztócső (manifold) mögött van elrejtve.

22. KÉRDÉS: Meg kell változtatnom az üzemanyagrendszeremet a nitro-system használata esetén?
VÁLASZ:
A legtöbb gyári benzinpumpa megfelelően fog működni a kisebb nitros alkalmazásoknál. Fontos ellenőrizni, hogy vajon a pumpád képes-e megfelelő mennyiségű üzemanyagot folyatni a meglevő üzemanyagrendszerünkbe (akár karburátoros, akár üzemanyag-befecskendezős), valamint hogy képes-e a nitro-készlet által megkövetelt többlet-üzemanyagot is szolgáltatni teljes gáz mellett.

23. KÉRDÉS: Melyek a nitro-használat előnyei más teljesítménynövelő lehetőségekkel összevetve?
VÁLASZ:
Sok olyan teljesítménynövelő lehetőség van, amelyek költségei miatt a híd alá költözhetsz. Forintról ,forintra számolva nem tudsz nagyobb teljesítményt vásárolni kevesebb pénzből, mint a nitro esetében. A nitro rendszerrel a teljesítményt és a megbízhatóságot sokkal elfogadhatóbb áron lehet megszerezni, miközben megtartjuk a gyári motor előnyeit is a normálhasználat folyamán. Ráadásul a nitro rengeteg előnyt kínál a forgatónyomaték kapcsán is anélkül, hogy a motort túlzott fordulatszámmal terhelnénk. Ezek a tényezők elősegítik, hogy a motorod tovább tartson, mint más tuningolások esetén.

24. KÉRDÉS: Gyárt a NITROSYSTEM készleteket motorbiciklikre, vízi járművekre vagy motoros szánokra is?
VÁLASZ:
Igen.

25. KÉRDÉS: Milyen nyomásnak vannak kitéve az alkatrészek egy átlagos nitro-készletben?
VÁLASZ:
A nyomás gyakran meghaladja a 70 kg/cm2 . Ezért használ a NITROSYSTEM csakis magas nyomáson tesztelt, repülőgép-minőségű alkatrészeket az egész rendszerében, mint például a Teflonnal bevont rozsdamentes acélhuzalok.

26. KÉRDÉS: Honnan tudom meg, hogy mennyi nitro maradt a palackban?
VÁLASZ:
A legmegbízhatóbb mód az, ha megmérjük a palackot ahhoz, hogy meghatározzuk, hány kg maradt benne. Amikor a palack már nagyjából üres (kb. 20% vagy kevesebb nitro maradt benne) általában ingadozás érezhető.

27. KÉRDÉS: Mi a funkciója a palackon lévő leváló biztonsági szelepnek?
VÁLASZ:
Nagyon fontos, hogy ne töltsük túl a palackot; azaz egy 4 kg kapacitású palackba nem szabad 4 kg-nál nagyobb súlyú nitro-oxidot tölteni. A túltöltés és/vagy túl sok hő megnövekedett palacknyomást okozhat, amely kilöki a biztonsági szelepet, és kiengedi a palack teljes tartalmát.

28. KÉRDÉS: Meg kell változtatnom a gyújtás-rendszeremet?
VÁLASZ:
Nem. A legtöbb mai gyújtásrendszer jól megfelel a nitro-alkalmazásokhoz. Bizonyos magas LE esetekben tanácsolható, hogy belenézzünk a kiváló minőségű, nagyteljesítményű gyújtási rendszerbe.


____________________________________________________________________________________________________

Lóerőre szomjazom! Hírlevél

Hírlevelünkben hónapról hónapra a nitróval, a tuninggal, teljesítmény növeléssel kapcsolatos érdekes hírekről, eseményekről adunk tájékoztatást és közérthető leírást.
Ha esetleg még nem jelentkeztél volna, kérlek kattints ide és jelentkezz most!


>
nitrosystem.hu
"ahol csak a teljesítmény számít..."